måndag 1 december 2008

Idag är det 1 december!

Egentligen var det ju första advent igår, men jag hittade den här bilden förut och tyckte att det var så söt, så den får vara med i dagens inlägg istället...

Åh, vad jag var förbannad på M igår - egentligen kanske jag överreagerade lite, men nej förresten, det gjorde jag inte! Det första han gjorde när vi kom hem var att sätta sig framför datorn och tog på sig sina hörlurar, och sen bara förväntar han sig att JAG ska göra allt som ska göras och dessutom ta hand om Alva. Jag ber faanimej ALDRIG honom om någonting, men igår bad jag honom ta Alva medan jag badade i 20 minuter, men han sket fullständigt i det och bara satt och glodde på sin jävla dataskärm. Faan, vad jag var förbannad!!! Hur som helst så har vi pratat ut nu ikväll, och han bad faktiskt om ursäkt (tro det eller ej)... 
Jag har valt att ge det här förhållandet en SISTA chans, och funkar det inte den här gången så flyttar jag till egen lägenhet! Jag har bestämt mig för det till 100% och M är väl medveten om det också. Han hävdar att han kommer att bli en bättre person av att bo i hus, och nu är det upp till honom att bevisa det! Han har bett om att få den här sista chansen, och det är verkligen sista chansen nu. Jag har ställt ett ultimatum dock, och det är att vi inte byter dagis till Alva förrän vi vet att det funkar mellan oss att bo i hus. Om vi inte får ha kvar Alva på sitt dagis pga adressen vi flyttar till, så har jag bestämt mig för att skriva henne (och kanske mig själv också) på en annan adress i Skövde kommun. Och skulle vi trivas jättebra i huset kan vi ju byta dagis till henne i augusti i så fall...
OM vi nu får huset... jag räknar verkligen helt iskallt med det... hi hi...

1 kommentar:

Helen sa...

GOOD FOR YOU.. bra att du ställer ultimatum... kram kram