onsdag 3 december 2008

Imorgon ska jag till gynekologen...

Nu har det blivit dags för den obligatoriska cellprovs-undersökningen som man blir kallad till vart tredje år... obehagligt, men det känns väldigt skönt när man väl har fått den överstökad och (förhoppningsvis) får bekräftat att allt är okej. Mamma har ju haft problem med cellförändringar i underlivet, och trots att det inte ska vara ärftligt, så måste jag erkänna att jag är lite nojig vad gäller risken för cancer. Även om det finns bra botemedel idag tycker jag att det känns som att fler och fler personer drabbas - nästan alla känner ju någon som har eller har haft någon form av cancer... Läskigt!

Alva vägrade att sova på dagis idag, så nu när jag la henne för kvällen somnade hon på mindre än 3 sekunder... Tänk sen när man tar bort vilan för alltid - kommer hon somna lika snabbt varje kväll då? Underbart, i så fall...
Hur som helst tänkte jag ägna mina sista vakna timmar ikväll åt att titta på en film - det står mellan Blades of glory och Sweeney todd...
God natt!

1 kommentar:

Helen sa...

lycka till.... jag tycker det är läskigt åsså man vet ju aldrig som sagt men det går bra ska du se.. kram