torsdag 4 december 2008

VI FICK HUSET!!!

Mannen som äger huset ringde förut och sa att det kändes så rätt med oss, så de hade bestämt sig för att vi ska få hyra det from 1 februari - vi ska dit nu på lördag och skriva kontrakt... Så imorgon måste jag ringa till våran nuvarande hyresvärd och fråga om de kan låta oss bli av med lägenheten from 1 februari - hoppas, hoppas, hoppas... Egentligen är det ju inga problem att bli av med lägenheten med kort varsel för det är ju trots allt 3 års väntetid på lägenheter i vårt område, men i och med att de ska stamrenovera i januari och ev en bit in i februari, så kanske de inte vill hyra ut den då... Ja, ja, vi får väl se vad de säger imorgon.
Det största problemet är löst i alla fall: jag har ju inte velat byta dagis till Alva, och idag fick jag ett mail som uppgav att vi får ha kvar Alva på sitt dagis trots att vi byter kommun. Både Skövde kommun och Falköpings kommun har godkänt det, och det känns helt fantastiskt!!!

I övrigt tror jag att jag håller på att bli sjuk, för jag är trött och har ont i halsen och har ingen aptit. Jag tror att något är på G med Alva också, för hon har varit så fruktansvärt grinig och jobbig igår och idag... För tillfället vägrar hon att sova, och står upp i sin säng och tjatar hål i huvudet på mig...
Ska nog förresten kolla på en film ikväll igen - jag börjar inte förrän kl 10.30 imorgon, så det blir lite sovmorgon i alla fall.

2 kommentarer:

Helen sa...

HÄRLIGA NYHETER VÄNNEN .. va glad jag blir för er skull.. å va skönt att Alva får gå kvar..
STORT STORT GRATTIS.. KRAM KRAM KRAM

batgirl sa...

Grattis till huset! Och vad roligt att din Alva får gå kvar på sitt dagis =)
Ha`en bra dag!