torsdag 31 juli 2008

På måndag är det dags igen...

Japp, nu finns det ingen återvändo längre... Jag är visserligen lika omotiverad som tidigare, men efter att ha konstaterat att jag har gått upp fasligt mycket i vikt, känns det inte roligt längre! Jag var ju så himla duktig och kämpade mig ner 10 kg, och nu har jag gått upp 7,3 kg av dem igen... Jag fattar inte hur man kan vara så dum och kasta bort allt jobb man har lagt ner på att bli smal! Det finns ingen som helst bra motivering - jag kan bara skylla på att jag inte har mått så överdrivet bra den senaste tiden. Strul med pojkvännen och uttråkad i allmänhet... MEN nu måste jag som sagt ta tag i det här och gå ner i vikt igen!

Jag köpte tidningen Må bra häromdagen och då fick man ett medlemsskap i deras viktklubb gratis i 1 månad. Jag var inne och registrerade mig där för en liten stund sedan, men jag tänker inte följa deras rekommendationer, i och med att de räknar allt i kalorier. För mig är det faktiskt Viktväktarna som gäller, för där vet jag hur allt funkar och har allt jag behöver för att klara av att gå ner i vikt. Jag vet inte om alla som köper tidningen (Må bra) får en egen interneterbjudande-kod, men om det är någon mer som vill testa min kod och kanske kunna bli medlem så var koden "311rudk". Även om man inte följer deras program till punkt och pricka kan man ju ändå få en del inspiration och samtidigt ta del av deras recept...

Usch, idag är en tråkig dag, för det är typ 100 grader varmt och jag har ingen bil plus att jag har tvättstugan mellan 12-17... M frågade om han fick ta bilen imorse, och jag tycker så synd om honom att han ska behöva sitta och svettas på ett tåg i flera timmar... Men då sitter man ju i och för sig själv fast här hemma...
Nej, nu måste jag gå ner och hänga lite tvätt, men jag skriver mer sen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också gå till VV igen på måndag, kl 18:30 är det invägning som gäller!

Lycka till!!!

Helen sa...

PEPP PEPP PEPP.. nu kör vi på.. har haft några jobbiga dagar men tog tag i motionen idag...
stort lycka till, jag finns här å stöttar dig kramen

Cornelia sa...

Då tar vi tag i det igen.
Här finns det fler som har gått upp under semestern.
Kram och pepp
Cornelia