onsdag 16 juli 2008

Hur hittar jag motivationen?

Usch, jag behöver verkligen gå ner i vikt, men jag vet inte hur jag ska lyckas!? Förut har jag alltid väntat in rätt dag och så helt plötsligt har det bara kännts helt rätt, men den känslan finns liksom inte längre och det verkar inte som att den kommer tillbaka! Bara tanken på att behöva tänka på vad man ska äta känns skitjobbig, och jag vill inte strunta i att äta kakor på kalas och chips framför teven och dricka Coca-Cola och ta en glass här och där och ha ost på vitt bröd till frukosten...
Jag VET att jag ändå kan äta EN kaka på kalas, äta popcorn eller morotsstavar framför teven istället för chips, dricka Cola light, ta en Piggelin en dag i veckan och lätt byta ut osten till lättost, men det är ju så TRÅÅÅÅÅÅKIGT!!!!! Jag vill bara få äta det jag är sugen på och inte behöva tänka på allt och slippa röra på mig och ändå gå ner i vikt...
Som ni ser är jag inte mentalt förberedd på att börja ta tag i min vikt än, men den dagen kommer nog... Nu ska jag gå och äta frukost: rostebröd med ost, mjölk och flingor, och kaffe. Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Helen sa...

förstår dig helt.. det jag tycker är jobbigast är att inte äta massa gotta på kvällen. jag tänker äta godis på lördagar å bara dricka lightdricka... ost äter jag sällan ändå..å äter jag mjukost så är det så lite så det kan jag äta original. chips klara jag mig utan.. men kalas är jobbigt.. idag avstod jag alla kakor å bullar men tog en liten liten bit tårta med jordgubbar på.. vitt bröd klara jag mig utan åsså... hoppas du hittar din motvation snart.. jag hade ju ingen innan men nu känner jag mig taggad. nu är det motionen som ska komma igång men idag orkar jag inte.. kram

Anonym sa...

Jag känner såå väl igen mig i det du skriver så det är inte sant:)
Jag har nu haft semester i snart 2 veckor och jag har i stort sett bara ätit på min semester. Jag orkar/vill inte heller hålla på att tänka på vad jag äter,de andra behöver ju inte göra det:( Och allt blir såå mycket bökigare om man ska ha två middagar att göra när man är iväg. Näpp se det går inte och speciellt inte nu när vi var i väg och tältade,fanns ingen möjlighet att tänka points då inte:)
Så nu tänker jag som så att jag struntar i detta nu,har en vecka kvar av min semester(eller lite till;) Och så får jag ta tag i detta sen efter semestern. Japp så får det bli.
Kram

Anonym sa...

Känner igem mej så väl i allt det skriver.
Varför ska det vara så svårt? Varför är allt onytting extra gott just bara för att man vet att man måste skärpa sej o ta tag i viktandet igen?

Kram