måndag 21 juli 2008

Motivation = 50/50

Står i valet och kvalet mellan att börja med viktväktarschemat idag eller vänta tills efter semestern, alltså om 2 veckor. Ena stunden känner jag att jag nog klarar av det om jag bara anstränger mig liiiite extra nu i början, medan jag i nästa stund känner att jag inte alls är motiverad, utan att det bara är bortkastat att börja idag och att det istället skulle leda fram till ett frosseri utan dess like... Hmm, jag vet inte riktigt hur jag ska göra!? Som jag har berättat tidigare är det ju allt eller inget som gäller för mig, så om jag börjar idag så ska det ju vara till 100%!
Nej, jag är nog inte riktigt redo än.. Bara tanken på att mäta upp mjölken till flingorna nu till frukosten får mig att balla ur. Fy, vad min karaktär är dålig! Nej, jag börjar nog inte på allvar idag, men jag lovar att jag ska försöka tänka på vad jag äter nu i veckan i alla fall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart får du länka =)
Ska lägga in din också ikväll när jag kommer hem från jobbet.

mvh
jen

Cee sa...

Uff ja jag känner igen mig... själv skal jag prova att köra igång idag ... semestern är inte slut förän om 3 veckor ... så jag provar att vv ordentligt igen.. kram Cee

Anonym sa...

Ja jag känner igen mig i det du säger. Har tänkt så där hela min semester:) Men nu är det sista veckan och då tänker jag inte VV:a för på onsdag åker vi till Vimmerbyoch då VET jag att det blir både god mat och en massa cider;) Så det får vänta tills efter.
Kram