tisdag 4 mars 2008

Har ni glömt bort mig?

Oj, vad det var länge sen jag skrev senast... Hur mår ni allihopa? Själv har jag varit sjuk i 2 omgångar, så det är därför jag har varit så dålig på att skriva. På tisdagen och onsdagen efter att jag skrev förra gången höll jag mig till mina points och var jätteduktig, men på torsdagen (Alla hjärtans dag) vaknade jag med vinterkräksjukan och fick bara i mig två smörgåsrån på hela dagen = 0,5 points. Dagen efter stannade jag på 11,5 points... Lördag och söndag petade jag i mig lite godis och lite pizza, så då fick jag i mig för många points trots att jag knappt åt nåt... På måndagen var jag tillbaka i räknandet igen och upptäckte dessutom att jag hade gått ner till 63,9 kg (jippie!!!), på tisdagen hade jag ingen matlust och stannade på 13,5 points och på onsdagen blev jag sjuk igen... Det började med att Alva fick maginfluensa och världens förkylning på tisdagen, och sen blev jag döförkyld! Hela torsdagen låg jag och yrade med feber och åt typ ingenting, och sen var jag hemma från jobbet en hel vecka. Jag räknade inga points under den tiden, och jag tror inte att jag överskred mina 18 poins i alla fall...
Så ligger det till - om ni undrar vart jag har hållit hus!

MEN nu är jag åter igen tillbaka och ska försöka hålla er uppdaterade om hur det går med min viktresa. Igår köpte jag 2 nya Viktväktarkokböcker på bokrean, så förhoppningsvis får jag lite ny inspiration därifrån. Alla säger att jag har gått ner så mycket i vikt, och det är så roligt när folk lägger märke till det! Häromdagen fick jag till och med på mig min vårjacka, och den har jag inte kunnat ha på nästan 2 år...
Åh, håll tummarna för att jag klarar att hålla mig till pointsen nu... Jag tror inte direkt på mig själv längre...

1 kommentar:

batgirl sa...

Jag har inte glömt bort dig iallafall! Trevligt att du är tillbaka. Jag har saknat dina inlägg. Lite abstinens faktiskt. Trodde kanske att du slutat blogga.
Va´roligt att du har gått ner! Hoppas nu att du mår riktigt bra och kommer igen! Förresten jag kommer inte ihåg hur många kilo du har kvar att gå ner? Det är väl inte långt kvar,eller?
Kram på dig och hoppas du skriver snart igen...