söndag 16 mars 2008

Jag VILL bo i hus!!!

Tänk att få bo i en sån här fin röd liten stuga... Åh, det är verkligen min dröm! Det stora vita huset på 200 kvm hade jag nästan glömt bort, men så ringde ägaren till min mobil igår och frågade om vi fortfarande var intresserade, så det verkade som att vi fick hyra det om vi ville, och nu blev jag så himla osäker...
Egentligen är det ju en del grejer som talar emot, bl a att hyran är ganska hög, att det är alldeles för stort för oss 3 personer, att det är vedeldat (mycket jobb med att hugga ved och dessutom blir det ju svinkallt om man åker bort och inte eldar på några timmar), att det ligger utanför samhället så går bilen sönder får man gå typ 5 km för att komma till närmaste tågförbindelse, att bonden har djur på gården och dundrar in där med traktorn typ kl fem varje morgon, att vi måste köpa en bil till... MEN samtidigt - tänk er: ett hus!!! Eller snarare, nästan en herrgård... Det är så det känns när man ser det i alla fall, för det är verkligen jättestort. Usch, vad svårt! Jag vet varken ut eller in längre. Det enda jag vet är att jag och M vill bo tillsammans, och att han inte klarar av att bo i lägenhet. Alltså måste vi ha ett hus, och frågan är om ett bättre än det här dyker upp... Jag har sett flera annonser de sista veckorna om folk som vill hyra hus i närheten av Skövde, så det är ju verkligen konkurrens, och det är ingen mer än bonden i Dala som har svarat på min annons... Just nu är vi så inne på att bo tillsammans att vi planerar att jag och Alva ska flytta in i M:s lilla tvåa, och det vet jag ju redan nu att det ALDRIG kommer att funka. I och för sig skulle det vara tillfälligt, men tänk om inget hus dyker upp. Då kanske vi är idioter som tackade nej till det som vi har blivit erbjudna nu... Det är så svårt! Men egentligen, varför inte chansa och hyra det här, och skulle det inte fungera får vi väl säga upp det. Det är ju egentligen en ypperlig chans att få reda på om vi pallar med att bo i hus över huvud taget innan man eventuellt köper ett eget. Nej, jag vet verkligen inte vad jag vill! Måste ringa och prata med M och höra vad han säger...

Inga kommentarer: