fredag 21 mars 2008

GLAD PÅSK!!!

Antar att många av er därute är duktigare än mig på att ge f_n i påskgodiset, men hur som helst önskar jag er alla en riktigt glad påsk, och hoppas att ni får en trevlig helg! Själv ska jag jobba (en STOR nackdel med att jobba inom handeln), men lite god påskmat ska jag nog hinna få i mig :-)
Nu ska jag gå ut och åka lite pulka med min dottter, för det är värst snökaoset här - stackars dem som har hunnit byta till sommardäck på sina bilar...

Förut var jag ute och läste en blogg som var jätteinspirerande, så jag tänkte dela med mig av den adressen till er. Bloggen finns på queensofie.se och där får man följa en tjej som ska gå ner 12 kg på 10 veckor. Visserligen håller hon sig till shaker och bars som jag inte direkt tror på, men det är sååå inspirerande att läsa om hennes starka vilja och motivation!
På bloggen hade hon lagt ut följande information som jag tyckte var jätteintressant (det gäller hur många steg man är tvungen att gå för att förbränna olika livsmedel):

100gr chips, 11875 steg
100gr ostbågar, 12000 steg
100gr jordnötsbågar, 12000 steg
Kanelbulle, 4000 steg
Semla, 11000 steg
1 korv med bröd, 7250 steg
Hamburgare, 11750 steg
Kebab, 13750 steg
Kinamat, 12625 steg
1 hg lösgodis, 9000 steg
Wienerbröd, 7625 steg
1 öl, 2500 steg
Red bull, 2750 steg
4 cl sprit, 500 steg

1 kommentar:

Anonym sa...

Tips! Mer mat, dryck och godsaker som kan omvandlas till steg hittar du på http://www.stegraknare.se/omvandla

Jag läste också hennes blogg, och visst är det inspirerande men jag är själv emot den typen av metoder.

Glad Påsk!