onsdag 5 mars 2008

Sugen på kexchoklad!

Igår blev jag så himla sugen på kexchoklad, så jag kastade en snabb kik i Pointsguiden och såg att en liten variant kostade 3 points. "Åh, vad bra!" tänkte jag och köpte en sån idag. Som tur var kontrollräknade jag pointsen på min calculator och då upptäckte jag att den jag hade köpt innehöll 6,5 points (!). När jag kollade närmare i guiden gällde deras uträkning en liten chokladbit på 25 gram och min vägde 55 gram... Besvikelse... Men det var ju bra på ett sätt, för den ligger kvar i skåpet och jag tänker nog typ aldrig äta den. Att det är så många points i en kexchoklad - den innehåller ju nästan bara kex...

För övrigt har jag hållit mig till mina points, men jag har inte räknat mina steg den sista tiden. Det känns lite onödigt, för jag kommer aldrig upp i 10 000 steg ändå. Förresten, jag läste i nya numret av Må bra att forskare vid högskolan i Kalmar har kommit fram till att 10 000 steg är för lite, och att en kvinna mellan 18-40 år ska gå 12 000 steg per dag (för viktens och hälsans skull). Nu ligger jag ännu mer i lä, för jag kommer oftast inte ens upp till hälften...

På lördag är det ju Internationella kvinnodagen, och jag funderar på att "kuppa" mot min pojkvän :-)
För exakt 1 år sedan slängde jag av mig ringen och bröt våran förlovning, men i och med att vi börjar hitta tillbaka till varandra igen och t o m har pratat om att skaffa hus, så tänkte jag nog be honom om att vi ska ta på oss ringarna igen... Jag har verkligen saknat min! Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det bara!? Och tänk om han inte vill... Han var ju inte direkt den drivande kraften när vi tog beslutet och bestämde ringarna.... Hu, tänk att man fortfarande kan bli nervös inför varandra trots att vi har varit ihop i nästan 8 år...

Nej, nu är klockan snart 19.00 så det är dags för ett litet bad för min dotter, och mig! Jag ÄLSKAR verkligen att bada, skulle nog aldrig kunna bo nånstans utan badkar!
Och ikväll är det Grey´s anatomy - JIPPPIIIEEE!!!

2 kommentarer:

Helen sa...

va starkt av dig att du inte åt kexchokladen.. själv har jag musat i mig wienerbröd idag..gud så gott. men nu så verkar magen ha kommit igång igen så det blir nya tag imorrn..
Hoppas att han vill.. så ni får bära ringarna igen.. visst är det konsigt att man kan bli nervös fast man varit ihop så länge.. 8 år här åsså men vissa grejer man vill prata om kan göra mig nervös.. hmm.. nä nu ska jag natta pojken min.. kram å pepp

batgirl sa...

Tack för dina fina ord på min blogg häromdan! Jag blev jätteglad:)
Hoppas nu att ringarna åker på snart igen... Förstår att du är nervös. Det skulle jag också varit.
Ha´de så gött!
En stor kram