tisdag 25 mars 2008

Älskade Pippi Långstrump...

Den här underbara tjejen är Alvas favorit just nu... Hennes mjuka Pippi-docka får följa med överallt och igår lyckades hon tjata till sig en tecknad Pippi-dvd av en mamma med dåligt samvete, för att jag leker för lite med henne...

Hade för övrigt tänkt lägga ner det här med godisätande nu när påsken är över, men idag har vi varit på 2-årskalas och ätit både våfflor med grädde och sylt, chokladbollar och prinsesstårta. Plus en godispåse från fiskedammen... Det är helt overkligt vad man kan äta mycket skit utan att direkt reflektera över det egentligen. Klockan är redan halv nio, men både jag och Alva är helt sockerspeedade, så vi går nog inte och lägger oss än på ett tag! Idag fick jag i och för sig min nya Amelia på posten, så snart vill jag nog gå och lägga mig ändå, för det är så himla mysigt att ligga och läsa en bra tidning i sängen, med Alva bredvid sig. På tal om att ha Alva bredvid i sängen, så ska jag försöka vänja av henne med det när vi flyttar in hos M. Hoppas att det går bra - hon har ju sovit bredvid mig under hela det senaste året... Förut sa jag upp mitt telefonnummer och bredbandsabonnemang, och på torsdag ska jag säga upp lägenhetskontraktet, så nu känns det verkligen att det är allvar. Det känns så himla bra!

Viktmässigt går det ju inte så överdrivet bra, men det har ni väl redan räknat ut vid det här laget!?! Hoppas ni andra klarar det bättre en mig... :-)

Inga kommentarer: