lördag 15 mars 2008

NYFÖRLOVAD!!!

Oj, vad jag har blivit dålig på att skriva här på bloggen, men det beror nog på att jag inte har räknat points på ett tag, och då blir man liksom inte så inne i bloggandet... Tyvärr har det inte gått så bra som jag hoppades när jag slutade räkna, så det får nog bli dags att följa Viktväktarna slaviskt igen... Att det ska vara så himla svårt! Tänk om man bara kunde få äta vad man ville och ändå rasa i vikt...

På tal om något helt annat, så är jag förlovad igen!!! Jag och M förlovade oss ju 2005 (på våran 5-årsdag), men på Internationella kvinnodagen förra året slet jag av mig ringen och bröt förlovningen, och i lördags - exakt ett år senare - frågade jag om han ville förlova sig med mig igen, och det ville han! Så nu har jag äntligen fått på mig min ring igen - jag har verkligen saknat den! Nu är det allt eller inget som gäller, men jag tror och hoppas verkligen att vi klarar det den här gången. M har till och med börjat prata om syskon till Alva, och det är beviset på att han har förändrats totalt!!! Jag fick ju i stort sett tjata till mig Alva, och efter att hon föddes har han bestämt hävdat att hon får bli ensambarn... Jag vill såklart också att Alva ska få ett syskon (både jag och M har 3 syskon var), men definitivt inte just nu - jag har ju varit ensam med Alva i snart 1 år, och behöver verkligen ladda batterierna i typ minst ett år till innan det blir aktuellt med fler barn...

På tal om huset vi var och tittade på strax utanför Skövde, så var det jättefint men väääldigt stort! Jag skulle visserligen kunna tänka mig att bo ganska stort, men det som får mig lite skeptisk är att det går så dåligt med bussar därifrån, så skulle bilen gå sönder sitter man liksom fast därute. Plus att kallhyran var 5000 kr i månaden, och så var man tvungen att hugga ved och sånt. Och mannen som hyrde ut det hade en ladugård på tomten där han var varje dag och jobbade med sina tjurar, höns och spannmål... Nja, det kändes inte helt hundra, trots att det samtidigt var jättefint!
Däremot hittade jag en annan annons på Blocket.se som jag svarade på, och det rörde sig om ett ekohus på landet ca 1 mil utanför Skövde, med miljötoa (!). Mannen som hyr ut det svarade på min annons igår, och de hade visning 22-26 mars, och det var ganska många intresserade redan... Men jag ska ringa honom sen och boka in en tid för visning - det är ju lika bra att ta alla chanser som finns.

Ikväll är det Melodifestivals-final och jag jobbar... :-(

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till Förlovningen!!!!! =)
Så mysigt! Hoppas ni får ett underbart liv ihop nu!

Anonym sa...

Grattis till förlovningen! Härligt att ni hittade tillbaka till varann!