onsdag 20 januari 2016

Ännu en bra dag!

Ett proteinbröd med smör och ost till frukost, sjögräsnudlar och köttfärssås till lunch, två ölkorvar till mellanmål och en tacos till middag/kvällsmat...

Jag är väl medveten om att man kan äta bättre än vad jag gör - både tortillasbrödet från Low Carb och proteinbrödet är ju inte världens bästa - men mitt fokus just nu är att skippa mjöl, socker, ris och potatis, och sett ur den synvinkeln så går det riktigt bra ;-)

I dag hade vi ett oförberett rättstavnings-test i skolan, och det ska bli riktigt intressant att få reda på resultatet i morgon... Jag tror ju att jag är ganska bra på att stava, så jag siktar högt - max ett eller två fel för att jag ska känna mig nöjd!

Har jag förresten berättat att vi har ett latinprov på fredag? Usch, jag fasar verkligen för det provet... 149 glosor på latin (plus ytterligare 141 stycken sedan tidigare = 290 latinska termer) samt försvenskning... Och olika böjningsmönster (deklinationer)...

Håll tummarna för att det går bra!!!

Inga kommentarer: