tisdag 5 augusti 2014

Vi bor i en stubbe...

När jag bokade min överraskning räknade jag iskallt med att sommaren skulle vara kvar och att vi skulle njuta av att vara vid Göta Kanal och kolla på slussningar och äta glass och leka i Miniatyr-Göta Kanal-landet och bada i Vänern, men istället har regnet öst ner hela dagen och vi ligger för tillfället och trycker i en liten trästubbe utan wifi...

Misstolka mig rätt - det är SUPERMYSIGT här inne i stubben, men med handen på hjärtat så är alla i våran familj Internet-beroende, så lite abstinens lider vi av allihopa... Och ytterligare ett minus är avsaknaden av toalett härinne! Den ligger visserligen bara några steg bort här utanför dörren, men det blir lite bökigt ändå... Speciellt med barn...

När jag såg att man kunde hyra en trästubbe och bo i så tyckte jag att det verkade vara en superhäftig upplevelse, och även fast det är mysigt och häftigt så vet jag inte riktigt om det kan mäta sig med en övernattning på t ex Gothia Towers i Göteborg... För priset är nämligen detsamma!
Att hyra den minsta stubben med en dubbelsäng inkl en tunn extramadrass att lägga direkt på golvet kostade oss ca 1 200 kronor/natt, och sen tillkom frukosten = 95:-/vuxen och 50:-/barn... Och då har vi ändå med oss egna sängkläder och har valt att städa stubben själva imorgon!

Sååå - även om det är en häftig upplevelse så tycker jag nog inte riktigt att det är värt pengarna; det blir väldigt dyrt för inte så mycket...

Inga kommentarer: