söndag 10 augusti 2014

LCHF eller inte...!?!

Nu är semestern slut och med facit i hand så har jag nog gått upp 5-6 kg under de här tre veckorna... Således är det nu även slut på allt skåpätande och utemat och godis och chips och kakor och halvmånar med hönökaka till frukost!

Och det känns bra!
Nu är man inställd på att börja äta hyfsad kost igen...

Men vad är då hyfsad kost!?!
Som jag har sagt typ hundra gånger innan så mår jag som allra bäst när jag äter en lågkolhydratkost, men samtidigt är jag trött på att förbjuda mig själv en massa saker...
Jag är helt övertygad om att ALLA mår bra av att utesluta mjöl och socker (och det tänker jag rikta in mig på), men däremot tänker jag inte äta strikt LCHF längre! Jag spyr av bara tanken på blomkål och broccoli, och när jag tittar på matbilder som folk lägger ut så blir jag lätt illamående av allt fett...

Jag är ju världens veligaste människa så på torsdag kanske jag är en övertygad LCHF-anhängare igen, men just nu så känner jag att jag inte vill begränsa mig utan äta lite av allt istället... Jag tror att man kommer ganska långt med sunt förnuft, och mitt sunda förnuft är det jag tänker förlita mig på i fortsättningen!

Jag tänker mig typ fil och müsli/granola till frukost, en portion "vanlig" mat till lunch (ris och korvstroganoff, spagetti och köttfärssås, torsk med äggsås och potatis) och någonting lätt till kvällsmat...

Men nu blir det pizza ;-)

Inga kommentarer: