torsdag 21 augusti 2014

Celiaki-test

Jag kunde inte hålla mig utan svängde förbi Apoteket på vägen hem och köpte ett test mot glutenintolerans - jag testade negativt! Var nästan säker på resultatet, men eftersom jag blir så jäkla svullen när jag äter vitt bröd så ville jag bara utesluta att jag skulle vara allergisk mot gluten...

Idag var Alva på KSS och tog blodprov för ett ISAC-test; det ska visst vara ett av de dyraste testen man kan använda sig av när det gäller att identifiera allergier... Och i samband med blodprovet så bad M att de även skulle testa henne för glutenintolerans, så på måndag får vi svaret... Med tanke på att både M och hans syster har fått diagnosen, så vill vi testa ungarna också - ju tidigare det upptäcks, desto bättre! Vi ska testa Noel också, men vi avvaktar nog något år eller två...

Inga kommentarer: