söndag 10 augusti 2014

Bye bye, vackra naglar...

Om ganska exakt 10 timmar stämplar jag in på jobbet igen efter tre veckors underbar semester, och det är med sorg i hjärtat som jag klipper av mina långa vackra naglar nu ikväll :-(

Men semestern har som sagt varit helt underbar och jag är supernöjd! En vecka eller två till hade ju inte skadat, men jag känner i alla fall ingen jobbångest och det är ju skönt... Det måste vara fruktansvärt att tvingas gå till ett jobb där man inte trivs eller kanske är mobbad eller så :-(

Det blir en mjukstart för min del den här veckan - imorgon jobbar jag kl 9.45-18.15, på tisdag 14.45-22.15, onsdag = ledig, torsdag 6.45-17, fredag = ledig, lördag = semester (M åker upp till Stockholm och springer Midnattsloppet) och söndag 6.45-13.30...

Det ska bli intressant att se om man har tillräcklig karaktär att klara av kosten också; jag brukar behöva vara ganska styrd när det kommer till ätande och har alltid gått efter en speciell diet (Viktväktarna, LCHF, räkna kalorier m m), så vi får väl se hur det går nu när jag ska lita på mitt sunda förnuft...

Håll tummarna för att jag klarar det ;-)

Inga kommentarer: