tisdag 26 augusti 2014

Klätterapor

Idag blev min lilla Noel biten i armen av en annan kille på dagis - vad förbannad man blir! Till saken hör att den killen är på Noel lite titt som tätt, och förra veckan kom han hem med stora rivmärken i ansiktet... Vi har bett fröknarna att hålla lite koll på honom, för ärligt talat så känns det inte lika tryggt att lämna Noel på dagis längre!
Han tog det dock bättre än mig, för när jag sa att det ju inte var så snällt av den här killen att bita honom så svarade han: "Det är lugnt, det var inte med mening. Det gör inget..."

Nåja, imorgon kommer han inte till dagis förrän till mellanmålet och på onsdag samt fredag går han inte dit alls = jag är ledig!

På tal om något helt annat så har det gått okej med maten idag; kvällen är ju alltid svårast, och det var även där jag trillade dit litegrann.
Till frukost åt jag två glutenfria knäckemackor med leverpastej och gurka, till lunch åt jag en sallad från Salladsbaren på jobbet (quinoa, couscous, kyckling, mozzarella, falafel, miniköttbullar och ostkuber + vitlöksdressing), till mellanmål fick det bli en banan och till kvällsmat blev det två knäckemackor med ost, en banan, fyra Digestivekex med smör och ost samt en bytta micropopcorn...

Nu ikväll har jag och M kollat ikapp de tre första avsnitten av Idol, men jag tänker nog inte kolla mer; jag tycker inte ens att det är bra längre..

Nu ska jag soooova ;-)

Inga kommentarer: