söndag 30 mars 2014

Vilken jävla dag :-(

SJÄLVKLART är det verkligen inte bra att äta sista målet klockan halv ett, och det är ingenting jag någonsin tänker göra om...
Fattar ni vilken migrän jag har haft idag!?!

Jag vaknade vid 8.30-tiden och hade huvudvärk, gick upp och tog två Alvedon men kände att det bara blev värre och värre. Bad M att komma ner med två brustabletter Bakis (vätskeersättning) och hade vid det laget så ont i huvudet att jag inte kunde röra mig på kudden. Det sprängde i huvudet, jag fick frossa och mådde så illa att jag låg med huvudet över en spyhink...

När klockan blev tio i tio fick jag lite smått panik eftersom jag skulle börja jobba om 40 minuter, så jag tog mig uppför trappan och lyckades sminka mig behjälpligt och sen ringde jag till min kollega och berättade läget. Jag sa att jag skulle göra ett försök att komma in och jobba men att hon eventuellt fick ersätta mig senare, och sen skjutsade M mig till jobbet.

Jag fattade ju att kroppen ville ha någon form av näring, så jag försökte att äta en banan men det gick bara inte! Jag tog två bett av bananen, och höll på att spy varje gång M svängde på ratten (för att inte tala om när han körde över vägbulor)...

Jag lyckades i alla fall att få på mig arbetskläderna och gick ut och satte mig i kassan; jag lovar er att jag var likblek = vit som ett spöke i ansiktet.
Efter ca tio minuter fick jag nog och tog två Diklofenak, och efter en timma ungefär så kände jag att det började släppa litegrann (huvudvärken alltså; inte illamåendet)...

Klockan tolv hade jag lunch och det enda jag kände att jag möjligtvis skulle kunna få i mig var fil och müsli, så det fick det bli - Ekologisk A-fil (3,5 gram kolhydrater/100 gram) och Risentas nya müsliblandning med kokos, kärnor och nötter (16 gram kolhydrater/100 gram)... = innehåller 91% kärnor och nötter.

Efter ca två timmar hade jag rast igen och då hade jag faktiskt blivit lite hungrig, så det fick bli två kycklingspett och tzatziki från våran Delikatess. Och på sista rasten åt jag en tallrik fil och müsli igen...

När jag kom hem förut så åt jag ett Proteinbröd med dillmajonäs och kokt ägg till kvällsmat, så nu ska jag nog stå mig tills imorgon ;-)

För tillfället ligger jag här nere och nattar Noel, och så fort han har somnat ska jag gå upp och ta en VARM skön dusch, och sen ska jag njuta av ett stort glas iskall Pepsi Max!

Imorgon jobbar jag kl 11.15-18.15, och innan dess så ska Alva skjutsas till skolan och Noel ska till tandläkaren...


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: