onsdag 26 mars 2014

Provocerande

Tänk att LCHF kan vara så provocerande för vissa... Som tur är så har jag inte jättedömande personer i min närhet, utan det de oroar sig mest för är att allt fett ska täppa till mina blodådror och att allt kött kommer att ge mig cancer! Och sen får man ju höra lite titt som tätt att man ska äta en varierad kost (d v s man ska äta ALLT, speciellt frukt) och motionera mer...

Motionen håller jag med om, men VARFÖR ska jag äta pasta till köttfärssåsen när jag lika gärna kan äta strimlad zucchini eller kokt blomkål - vad är bäst för kroppen egentligen!?!
Och en banan innehåller lika mycket socker som 33 cl Coca Cola - varför ska jag äta den? Då innehåller ju en bit snackspaprika minst lika mycket vitaminer...

När det kommer till just socker så är det faktiskt ingen som trugar när jag tackar nej, och det är ju skönt! Det beror nog på alla år av konstant bantning, så folk i min närhet är nog bara glada över att jag låter bli sockret så att de slipper höra mig beklaga mig efteråt...

Jag mår så himla bra i kroppen av att äta en lågkolhydrat-kost! Ingen uppblåst mage, ingen ångest och ingen migrän = livskvalitet ;-)

Inga kommentarer: