fredag 28 mars 2014

...resulterade i detta!!!

Som tur är så är det inte ofta jag får bryt på skräpmat och godis längre - det känns som att jag har hittat min grej med LCHF och periodisk fasta nu, och oftast är det inga som helst problem att tacka nej till fikabröd m m... Jag vill inte vara tjock längre och jag vill inte gå upp de kilona igen (7,1 kg) som jag har gått ner sedan nyår, och därför är det ganska lätt att hålla motivationen uppe! Jag hittar inte på ursäkter för att få äta skit hela tiden; kalas är liksom ingen giltig anledning - man kan nöja sig med en kopp te alternativt ta med något eget nyttigare fikabröd...

MEN idag har tankarna snurrat kring McDonalds, pizza, kebabrulle, smågodis, munkar med glasyr och Marabou apelsinkrokant typ hela förmiddagen, så jag bestämde mig helt sonika för att ta den här dagen och förvandla den till en "ät-vad-du-vill"-dag!!!

Jag vill poängtera att det INTE handlar om någon "unna-dig-själv"-dag, för i ordets rätta bemärkelse så gör man ju inte något snällt mot sig själv när man trycker i sig kolhydrater, men ibland är det skönt att bara skita i det sunda förnuftet och göra saker som man vet inte är för ens bästa...

Nu har jag alltså glatt mumsat i mig en klassisk Big Mac & Co... Ikväll blir det en påse smågodis framför teven, och lite senare blir det eventuellt en munk med glasyr till eftermiddagsfikat ;-)

Inga kommentarer: