fredag 28 mars 2014

Fredagsmys

Avslutar kvällen med lite smågodis och chips, och kan efter den här dagen konstatera att socker är inget jag har saknat egentligen... Som jag har sagt typ hundra gånger innan så mår jag som allra bäst av att äta en lågkolhydratkost, och OM jag bestämmer mig för att "fuska" nån mer gång så är det INTE socker jag kommer att äta utan snarare kanske nåt bröd, ris eller potatis...

Det ska bli intressant att se om dagens bravader kommer att skapa ett sug efter mer de närmaste dagarna, men jag tror faktiskt inte det! Min LCHF-kladdkaka som är kvar åker i soptunnan imorgon och nu blir det inget mer mumsande på nötter och ölkorv på några veckor...
Två eller tre riktiga mål mat om dagen får det bli nu, med ett ätfönster mellan kl 11-19 (alternativt 10-18, beroende på hur jag jobbar) och inget småätande...

Jag har absolut ingen ångest över att jag har ätit en massa skräp idag; däremot så känns det ganska onödigt! Det finns så mycket gott att äta inom LCHF, så egentligen behöver man verkligen inga såna här "äta-skit"-dagar...

Inga kommentarer: