söndag 19 maj 2013

Korvbröd á la LCHF

Förut bakade jag egna korvbröd och de blev hur goda som helst!
Jag hittade ett recept på nätet, men bytte ut 2 dl crème fraîche mot 1 1/2 dl crème fraîche och 1/2 dl Philadelphia...

Smält 30 gram smör.
Blanda ihop 2 1/2 dl mandelmjöl, 2 tsk bakpulver, 4 msk fiberhusk och 1/2 krm salt.
Blanda ihop smöret med mjölblandningen, och tillsätt 2 ägg, 1 1/2 dl crème fraîche och 1/2 dl Philadelphia.
Låt smeten stå och svälla i några minuter, och forma sedan 6 korvbröd.

Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i 15-20 minuter (eller tills de blir gyllenbruna).



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Åse!

Jag hamnade av en slump på din blogg när jag sökte efter ett LCHF- recept. Nu har jag läst en hel del sidor och hittat mycket gott. Jag har en fråga: för ett tag sedan beställde du en sk Veggie twister på nätet. Jag tänkte bara höra om den funkar bra och om du är nöjd med den. Blev jättesugen på att beställa en!
Hälsningar Elin