måndag 27 maj 2013

Hungrig!

Idag åt jag helt fel under dagen och var vråååålhungrig när jag kom hem från jobbet!
Två kokta ägg till frukost och soppa samt Finncrisp till lunch...nej, det är inte helt optimalt för en LCHF:are :-(

Ni ska veta att jag gick och rev i skåpen under tiden som jag fixade middagen, men jag åt faktiskt ingenting förrän maten var klar; två hamburgare med sallad, cheddarost, hamburgerdressing och Stevia-ketchup. Och ett stort glas Pepsi Max ;-)

Efter maten satte det sedvanliga sötsuget in och jag var sååå nära att mumsa i mig några bitar mörk choklad från Cavallier (?), men jag lyckades slita mig från det skåpet och nöjde mig med 1/2 dl rostade, salta mandlar... Och lite mer Pepsi Max ;-)

Imorgon ska jag vara hemma och vabba med Noel - han klagade över att han hade ont i magen imorse när han vaknade, men sen åt han ju frukost som vanligt och var jättepigg när vi var ute och lekte med kusinen... Men när M hämtade honom på dagis så berättade fröknarna att han hade bajsat 3 gånger (!) idag och att han hade haft diarré vid samtliga tillfällen...
Så vi tar det säkra före det osäkra och stannar hemma!

Inga kommentarer: