söndag 8 februari 2009

Alva gungar och bygger snölyktor!



Nu har jag och Alva precis varit ute och gungat, åkt rutschkana, grävt i snön och byggt snölyktor. Och under tiden som Alva grävde i snön på baksidan av huset så passade jag på att skotta Anders altan. 
Nu sitter vi här vid köksbordet och äter ostmackor och dricker Oboý (eller rättare sagt, jag dricker Oboý och Alva dricker mjölk). Hon har faktiskt aldrig smakat på varken Oboý eller såna där sockrade frukostflingor, och det känner jag mig skitnöjd med! Visserligen älskar hon bullar och kakor och choklad, men vissa grejer är det ju bra att vänta med att introducera - hon åt t ex aldrig något godis innan 1-årsdagen...

Nu ska brorsan skjutsa ner M till tågstationen och jag och Alva ska lägga oss i ett varmt bad. 






Inga kommentarer: