lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag!

Idag är det Alla hjärtans dag... 
Förut älskade jag den här dagen och köpte blommor och choklad och presenter och skickade kort och lagade god mat åt M och så, men nu känns det bara så fruktansvärt meningslöst! 
Den enda planen jag har för idag är att köpa med mig  hjärtformad pepparsalami från delikatessen på jobbet och ge till Anders och brorsan ikväll... 
Jag jobbar från klockan 14.00 till 22.15 idag, så det blir liksom inte mycket tid över för mig och M att "fira" på... 

Hur som helst så ska vi dra iväg till en Brio-leksaksaffär i Tibro snart, och kika efter lite Duplo till Alva. Hon ÄLSKAR att leka med lego, men hon har liksom bara 15 bitar eller nåt, så hon kan knappt bygga någonting... Stackars barn! 

Jag hade tänkt åka ut till minneslunden idag också, men jag vill nog helst inte göra det innan jobbet, för om jag blir jätteledsen därute är det så jobbigt att åka till jobbet sen och gå där i över 8 timmar och smila och vara glad. 
Usch, jag är inte alls sugen på att åka och jobba idag... 
Jag vill hellre vara hemma och leka ute i snön med Alva och sen gå in och laga god mat, och mysa framför teven ikväll och titta på Melodifestivalen - jag tror att Måns Zelmerlöw går vidare. 
Och gammal hårdrockare som man är så är jag väldigt nyfiken på Heat. Jag lyssnade på deras debutalbum på Spotify förut, och de lät hyfsat bra: som Europe ungefär.

Nu hinner jag inte skriva mer för vi ska åka iväg till leksaksaffären, men jag hoppas att ni alla får en bra Alla hjärtans dag!

Inga kommentarer: