måndag 26 maj 2014

Valresultatet i Skövde

Alltså, jag blir ganska förvånad över resultatet...
För det första så trodde jag att Moderaterna skulle få betydligt fler röster, och för det andra så trodde jag ALDRIG att Miljöpartiet skulle segla upp på en andraplats här i stan... Det känns gött (jag röstade på Miljöpartiet ;-)

Det som känns riktigt tråkigt men föga förvånande är SD:s framgång - år 2009 fick de 671 röster här i Skövde och idag är de uppe i 2 060 stycken... Man känner ju av i klimatet att främlingsfientligheten ökar, men istället för att enbart förfasa sig över resultatet så kan man ju ställa sig frågan VARFÖR det ser ut så här!?? Och jag tror att det är jätteviktigt att våra politiker börjar lyssna på folket, för uppenbarligen så finns det en stor besvikelse över hur saker och ting ser ut och hur de sköts i landet...

Nåja, nu är det dags att sova... Godnatt!

Inga kommentarer: