måndag 19 maj 2014

Tankar kring misslyckanden...

Jag tänkte göra det här till ett jättelångt inlägg, men nu är jag så trött att det svider i ögonen så ett längre uttalande får vänta tills imorgon...

Det jag ville säga var i alla fall att när jag hamnar i mina svackor så tappar jag all motivation och inspiration till vad det än må vara, och speciellt lidande blir matlagningen! Och när jag struntar i att laga god och mättande mat så går jag runt och äter en grillad korv utan bröd här och en mini-Babybell där, och det blir aldrig bra... Då går jag runt och är hungrig och småsugen hela tiden, och nästa steg blir nötter och mörk choklad... Och chokladen triggar sötsuget, som jag oftast inte kan stå emot! Och sen är jag inne i en ond spiral och lägger på mig alla kilon igen som jag så tappert och ihärdigt har kämpat med att få bort :-(

Nyckeln för min del (och A och O för viktminskningen) är således att sköta maten! Och det ska jag bli bättre på...

Imorgon kör jag igång lite tuffare igen, och inspirationen hämtar jag företrädesvis från den nystartade gruppen "SkaldemansLCHF" på Facebook ;-)

Wish me good luck!

Inga kommentarer: