fredag 23 maj 2014

Fredagsmys

Vilken galet varm dag det har varit idag!
Sitter i skrivande stund ute på balkongen och svalkar mig, men ska snart gå in och kolla på Hela kändis-Sverige bakar på Tv4Play - jag missade programmet förut när jag nattade Noel! Ska kolla på Köksmästarna också, för det missade jag igår... Och Sveriges yngsta mästerkock från i onsdags ;-)

Har lite smått panik dock - min Pepsi Max är slut :-(

Ps: kycklingbitarna som ni ser på översta bilden är från Familjen Dafgårds nya serie: Friday night chicken. Jag är ju en Buzzador - jag testar olika nya produkter på marknaden och svarar på frågor samt berättar om smakupplevelsen efteråt - och den här gången var det alltså kyckling som skulle buzzas... Serien består av 3 olika sorters marinerade och färdigstekta bitar av kycklinglårfilé, och finns i smakerna Sweet chili, Sour cream samt Barbeque.
Jag hade egentligen velat testa Sour cream, men den fanns inte inne i butiken så det fick bli en Sweet chili...

Mitt betyg blir 3/5...

Jag gillar idén och det är ju fruktansvärt smidigt att bara slänga in kycklingen i ugnen i 20 minuter och sen är det klart! Smaken var helt okej, även om jag tycker att de kunde ha kryddat liiite mer.
Det var jag, min 8-åriga dotter och min 3-årige son som agerade provsmakare idag - sonen spottade ut första biten direkt och fräste, medan dottern åt två portioner... Blandade betyg, med andra ord ;-)

Det negativa var att kycklingbitarna var ganska stora (fast det är ju faktiskt inte så jättesvårt att dela dem innan servering dock) samt att de var ganska sladdriga = mycket fett... Och skinn...

Jag serverade kycklingen med grillade rotfrukts-strips och bearnaisesås, och det var en bra kombo!

Vad gäller priset så kostar en påse på 500 gram ca 60:- och det är ganska dyrt! Dessutom fick jag reda på via Buzzador-forumet att köttet är danskt, och det kändes inte heller så bra! Ytterligare en nackdel var att både socker och mjöl fanns med på innehållsförteckningen, och för mig som käkar LCHF känns det inte riktigt okej...

Många nackdelar blev det visst här, men jag tyckte ändå att det var gott! Jag kanske inte kommer att rusa iväg till affären och köpa ytterligare en påse imorgon, men jag kan nog tänka mig att köpa en förpackning någon mer gång...

Inga kommentarer: