måndag 13 januari 2014

Visst gör man allt för sina barn ;-)

Och nu är det dags att gå och sova... Jag mår inte alls bra nu ikväll - jag känner mig frusen och hängig och tung i huvudet :-(

M höll på att bli tokig på mig förut. Han sa:
"Men om du mår dåligt så får du ju stanna hemma imorgon"!
Och jag svarade:
"Nej, det kan jag ju inte göra! Jag kan ju inte ta karensen på en tisdag när jag stänger"...

Alltså, man blir ju skadad av att ha jobbat deltid och jagat timmar i så många år... Självklart ska man stanna hemma om man mår dåligt, men det KÄNNS inte självklart för mig!!!

Hur resonerar ni när ni blir sjuka och måste vara hemma? Tänker ni mycket på förlorad inkomst och får dåligt samvete för att ni är svåra att ersätta?

Nåja, det kanske känns bättre imorgon... Godnatt!

Inga kommentarer: