fredag 31 januari 2014

Fredagsmys

Två ostplättar, gräddfil, räkor, hackad lök, avokado, citron och dill... Och ett glas Pepsi Max, förstås ;-)

Typ hela dagen idag så har jag gått runt och funderat på vad jag ska unna mig för att det är fredag, och både chokladmousse, chokladfrosting och pannacotta har varit tänkbara kandidater... Men sen började jag att fundera på VARFÖR jag måste äta något speciellt för att det är en speciell dag i veckan!?! Det är väl okej om man jobbar måndag-fredag och välkomnar helgen men jag har ju varit ledig både idag och i onsdags, och jobbar dessutom hela helgen och sju dagar framåt... Vad finns det att fira liksom?

Oj, nu lät jag lite bitter där, men den här dagen och föregående två nätter går ju inte till historien som de bästa! Noel sover så fruktansvärt dåligt och vaknar typ klockan sex varje morgon, och idag har han varit skitjobbig :-(
Alva tog med sig en kompis hem från skolan och de har lekt jättebra, och Noel har väl varit uttråkad... Jag har handlat, lagat mat, diskat, gjort ostplättar, vikt tvätt, tvättat och hängt upp tvätt, dammsugit samt plockat undan en miljon leksaker i vardagsrummet... Visst skulle jag kanske ha lagt mer tid på att leka med honom (även om vi har varit ute en sväng och lekt i snön, gungat och ritat), men jag blir tokig på att gå runt här hemma när det ser ut som en jäkla svinstia! Och nu jobbar jag ju lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag... Och självklart så är vi två i hushållet och M gör jättemycket också, men det blir liksom aldrig helt bra! Det är fortfarande stökigt här fast jag har gått runt och plockat och städat hela dagen...

Inatt har vi hur som helst bestämt att M ska sova med Noel, och även försöka få honom att sluta med vällingen - wish us good luck ;-)

Inga kommentarer: