lördag 25 januari 2014

Osocial

Efter att ha spenderat 4 1/2 timme på badhuset så var både M och ungarna vrålhungriga när vi var klara, medan jag inte var hungrig alls... Jag åt ju nämligen ingen frukost innan vi åkte dit, utan hade med mig ett microbröd med kokt ägg och majonäs som jag åt vid halv tolv!
Hursomhelst så var M sugen på pizza och Alva ville ha kebab, så det fick bli en tripp till Alpina... Jag beställde ingenting!

Först så tänkte jag beställa en sallad dels för att det var middagsdags och dels för att M tyckte att det vore trevligt om vi åt tillsammans, men sen så ångrade jag mig; hela mitt nya tankesätt går ju ut på att bara äta när jag är hungrig! Jag kan ju inte trycka i mig en massa mat när jag varken är hungrig eller sugen bara för att göra någon annan nöjd eller för att klockan visar en speciell tid...

Nej, jag ska börja att lyssna mer på min kropp och bara äta när jag är hungrig! Och försöka att bara äta två gånger per dag, eller max tre...

Inga kommentarer: