onsdag 26 april 2017

Stressig eftermiddag!


Det börjar med att Alva får hoppa över fritids i dag och ta med sig en kompis hem efter skolan och att hon ringer typ tusen gånger till praktiken med lika många frågor. Sista gången hon hör av sig har hon panik - både kyl-och frysdörr har lossnat från sina fästen och hon kan inte sätta tillbaka dem... Kastar mig i väg och åker hem, men får inte heller dit dem! Panikringer till M som får komma hit, och under tiden får jag köra Alva till hennes dansträning. Hem igen = M har fått dit dörrarna. Till saken hör att jag har felanmält kyl/frys till Skövdebostäder men inte fått problemet åtgärdat. Ringde till kvartersvärden när jag satte mig i bilen, och nya gångjärn/fästen är beställda.
Ringde dagis och sa att jag skulle bli lite sen.

Iväg och hämta Noel och hans kompis, och efter typ fem minuters bandyspel är det dags att hämta upp Alva (och hennes kompis) från dansträningen igen. Direkt efter det upp till Billingehov, för Noel och hans kompis ville springa Proppen. Efter det vill de ha korv med bröd och festis = typ 5 km lång kö...

Superstressad eftersom båda kompisarnas föräldrar skulle hämta vid 18.30-tiden. Erbjuder mig att skjutsa hem Alvas kompis, och väntar in Noels kompis innan vi kan åka. Kör hem Alvas kompis, kommer på att Noel har utflykt i morgon och åker till Kvantum. Kommer hem typ kl 19.20 och inser att jag inte har ätit något sedan lunch! Dukar fram bröd, smör och Kalles randiga, och båda ungarna vill också ha macka. Efter kvällsmaten hoppar Noel in i duschen och när han är klar är det min tur...

NU sover båda barnen, och om 10 sekunder sover jag också!

Inga kommentarer: