torsdag 20 april 2017

Migrän


I natt vaknade jag kl 03.12 med världens jävligaste migränanfall... Jag frossade och skakade, svettades så att hela kroppen var genomblöt och jag trodde fanimej att huvudet skulle sprängas :-(
När klockan ringde tjugo över sex kände jag mig helt mörbultad, men bestämde mig för att göra ett försök att åka in till praktiken i alla fall. När det var dags för frukostfika vid 9-tiden blev jag alldeles kallsvettig och började må jätteilla. Pinade i mig en kopp kaffe och ytterligare 2 Treo... Var sååå nära att kasta in handduken och åka hem, men till slut så släppte det och jag började må bättre igen!

Fy sjutton, det här var nog ett av de värsta anfallen jag har haft. Vet inte riktigt vad det berodde på heller, men misstänker att det kan ha varit en kombination av biverkning av allergimedicinen (mot pollen), vätskebrist, stress och socker (åt en Sportlunch på sista kafferasten).

Fick som sagt inte i mig någon frukost, men har ätit lunch och mellanmål i dag i alla fall. Ska försöka att hålla lite koll på vad jag äter i fortsättningen, och har faktiskt kaloriberäknat det jag har ätit i dag. Ska inte ge mig på något medlemsskap i VV eller LCHF den här gången, utan tar hjälp av gratisappen Lifesum...

Nu ska jag lägga mig på soffan och ta igen mig efter den jobbiga natten!

Ps: jag har en glad nyhet också (för min del) - berättar om den i nästa inlägg ;-)

Inga kommentarer: