måndag 27 juni 2016

Dagen i bilder

I dag har jag och Noel varit lediga, men vi har haft fullt upp!

Efter frukosten satte vi igång att plantera tomater, squash, mynta, timjan och basilika. Efter det gick Noel ut och lekte med en kompis medan jag städade ur hela kylskåpet...

Till lunch åt Noel rester; ägghalvor med räk- och parmesanröra, köttbullar och prinskorv medan jag åt stekt potatis och rödbetsbiffar (8 SP).

Efter maten gick Noel ut och lekte igen, och jag satte igång att rensa ur och frosta av frysen. Efter en stund kom han dock in och hjälpte till...

När vi var klara satte jag igång att förbereda matlådor - det blev sex stycken med kycklingkorv- och kasslergryta med ris á 8 SP.

Sen var jag helt slut!
M kom hem från jobbet och åkte iväg till återvinningsstationen med all dålig/gammal mat som jag hade plockat ihop och lagt i soppåsar, och när han kom tillbaka hade han köpt med sig sushi ;-)

Nu har jag däckat i soffan med en kopp te och kollar på matchen mellan Italien-Spanien (heja de sistnämnda).

Inga kommentarer: