måndag 14 november 2016

Vilken härlig dag!

Lördagen började med storstädning av hela huset, och klockan ett möttes hela tjocka släkten upp på restaurang Thai house där jag bjöd på buffé - vi var 16 personer!
Vi åt supergod mat och jag fick fina paket - av min bonusfarmor fick jag Keplers nya bok "Kaninjägaren" och ett doftljus från Yankee Candle, av brorsans fru fick jag en tavla som hon hade målat själv (hur snygg som helst!) och sen hade släkten lagt ihop och köpt en suuuuperfin Marc Jacobs-klocka till mig! Förutom den fick jag även en stor blombukett och 2500:- som ska användas till en hotellövernattning och god indisk mat i Göteborg ;-)

Efter middagen åkte vi till Ica Kvantum och hämtade upp maten jag hade beställt till min tjejfest på kvällen - catering är ju sååå smidigt! Exotisk bricka med rökt kalkon, rostbiff och grillad fläskfilé, majs, två sorters melon, physalis, passionsfrukt, vindruvor, kiwi och en paprika fylld med syltlök, potatisgratäng, 2 nybakade baguetter och aioli samt grönsallad med fetaost (den sistnämnda gjorde jag dock själv).

Vid 17-tiden åkte M och ungarna iväg till Jönköping för att bo på hotell över natten och en timma senare började mina vänner droppa in. Som välkomstdrink blev det champagne, sedan åt vi middag, till dessert blev det vit chokladcheesecake med nougatkräm och hallon och sen var festen igång! Det flödade av vitt vin, rött vin, öl, cider, päronvodka, likör 43 och minttu choko...

Vid midnatt åkte vi in till stan och dansade loss på Glädje ;-)

Jag fick så himla fina presenter: blommor, örhängen, halsband, armband, en ring, en necessär med Biotherm-prylar, ett "presentkort" på Aqua vitalis samt två korgar fyllda med kex, ostar, hemmagjord marmelad, två flaskor vin, choklad m m...

Jag är så himla nöjd!!!

Inga kommentarer: