söndag 6 november 2016

Söndagsfrukost

Gjorde ett tappert försök att för en gång skull sätta mig i lugn och ro i nattlinnet och äta frukost och läsa Amelia... det gick sådär!
Eller det gick rättare sagt inte alls:

"Mamma, kan du ta ner hjälmen".
"Mamma, kan du öppna garaget".
"Mamma, kan du hjälpa mig med overallen".
"Mamma, jag går på toaletten".
"Mamma, jag vill ha en spade i förrådet".
"Mamma, vart är min mössa?"
"Mamma, jag plingar på hos grannen".

Och 5 minuter senare:

"Mamma, min kompis har slagit sig och gråter - kan du komma ut?"

Så blev det med den lugna och sköna söndagsfrukosten... Det är ju inte konstigt att man längtar tills ungarna har gått och lagt sig på kvällen - egentid är grovt underskattat!

Men nu är jag påklädd och klar för dagen, så det är väl lika bra att sätta igång och börja plocka med en gång. Och diska. Och tvätta.

Blääää för tråkiga söndagar :-(

Inga kommentarer: