fredag 4 november 2016

LIA-rapport

Givetvis vaknade jag med världens huvudvärk i morse efter gårdagens stress och misskötsel med maten... Tog två värktabletter när jag vaknade men har fortfarande ont i huvudet :-(

Sitter hur som helst och spånar lite på min LIA-rapport för tillfället. Om två veckor ska vi lämna in en rapport om hur man praktiserar det teoretiska vi har lärt oss i skolan ute i verksamheten där vi är, och innehållet ska även knyta an till det juridiska regelverk som omgärdar arbetet inom hälso- och sjukvården.

Jag älskar ju lagar och lagstiftning (skulle kanske ha utbildat mig till jurist istället?), men jag känner ändå att uppgiften är ganska svår! Det är ett väldigt brett ämne och mycket är ganska "luddigt"... Men nu ska jag sätta mig och djupstudera Patientdatalagen ;-)

Inga kommentarer: