måndag 24 november 2014

Godnatt

Lider ni av måndagsångest?
Det gör faktiskt inte jag... Om det är någon dag i veckan som jag har mer ångest över än någon annan så är det tisdagar, för då stänger jag på jobbet och är inte hemma förrän kl 22.30! Man missar både kvällsmaten, läxläsningen och nattningen av ungarna :-(

Både Alva och Noel hatar när jag stänger, och nu har t o m Noel (som är 3 år!) börjat be mig om att jobba någon annanstans... :-(
Och i perioder gråter båda två när jag inte är hemma när de ska sova... Det svider i mammahjärtat!

Och mina jobbhelger har jag också ångest över; man missar så mycket roligt man kan göra tillsammans med familjen! I lördags åkte t ex M och ungarna på julmarknad utan mig...

Ja ja, jobbar man i en Ica-butik så är det ju de här tiderna som gäller... Och det känns som att det inte finns så många 9-17-jobb kvar i samhället! Tyvärr...
Men så finns det ju alltid de som har det värre - vilken mardröm att jobba som typ vårdbiträde och tvingas till delade skift (typ jobba några timmar på förmiddagen, åka hem i några timmar och sen jobba på eftermiddagen/kvällen igen)... Det måste ju vara den sämsta anställningen någonsin!?!

Inga kommentarer: