onsdag 19 november 2014

Att förgylla någons dag...

Förra julen skänkte jag en matkasse till en kvinna och hennes lilla pojke här i stan, och glädjen i hans ögon när han plockade upp O'boypaketet, marmeladen och chokladkalendern ur kassen var oförglömlig!

Tänk att en sån liten gest kan betyda så oerhört mycket för en annan människa...

Jag är definitivt ingen höginkomsttagare utan sitter i kassan på Ica, men en femhundring avvarar jag gärna om det betyder att någon annan kan få en oförglömlig jul eller födelsedag m m.

I år har jag registrerat mig som givare igen, och blivit tilldelad en ensamstående mamma med två barn (3 och 12 år) som vill ha hjälp med julklappar. Eftersom vi var i Ullared i söndags så är uppdraget slutfört ;-)

Och för en liten stund sedan anmälde jag mitt intresse till att skänka pojkkläder i stl 92 till en liten kille i Timmersdala som bor med två arbetslösa föräldrar.
Herregud, jag har massvis med kläder som bara ligger här och skräpar för att jag inte orkar ta tag i det och sortera ut dem ur garderoben, och nu kan en familj få jättestor användning av dem...

Alla kan göra något för att hjälpa en annan medmänniska!

Häromdagen startades en Facebook-grupp som heter "Julinsamling presentkort Willys", och där kan man swisha över valfritt belopp som används till att köpa presentkort på mat till behövande familjer i Skövde.
Ett jättebra initiativ!
Vill man ge en tjuga så gör man det och vill man slå på stora trumman och donera en femhundring så gör man det; alla summor är välkomna!
Jag swishade över en femtiolapp, och även om det inte är mycket pengar så bidrar det till en större summa och mer pengar till behövande; jag tror att den totala summan är uppe i nästan 11 000 kr nu efter bara typ 2-3 dagar...

Det jag vill ha sagt är att det känns bra i hjärtat att hjälpa andra, och jag hoppas att fler tar efter och gör en god gärning så här i juletider ;-)

Inga kommentarer: