fredag 6 juni 2014

En helmysig dag är till ända...

Vi har haft en riktigt bra dag idag - avslutade med en skön dusch och sen pizza, så ungarna lär sova gott inatt; vi har varit utomhus och hållit igång mellan kl 11-17...

Festivalen var heeelt okej, och jag är skyldig min kollega på jobbet ett stort TACK; vi fick två fribiljetter av honom, och betalade således bara 60:-/barn i entré!
Det fanns en massa utställare och mängder av mat att provsmaka, och därför behövde vi inte köpa någon lunch på plats utan beställde pizza när vi kom hem istället - jag delade en med båda ungarna, och det blev precis lagom... Jag är som sagt riktigt omotiverad just nu, så mer fusk lär ni få läsa om i fortsättningen :-(

Det enda jag köpte med mig hem var två gräddostar... Superbilligt = en för 30:- och två för 50:-...

Jag stod och diskuterade lite korv med en man i Skövde slakteri's monter, och när jag sa att jag var nyfiken på de två sorterna som ni ser på bilden ovan så sa han att jag FICK dem som varuprov!!!
Alltså, jag är verkligen inte van vid att få saker gratis, så jag visste inte hur jag skulle reagera... Jag stod där och typ stammade: "Men gud, är det sant?!? Tack så hemskt mycket! Oj, vad glad jag blev nu... Tack så jättemycket! Men får jag dem verkligen?!"... Typ...
Så därför måste jag ju göra lite reklam för det varumärket nu - GUDRUNS, heter det... Och korven "Knakergrill" innehåller 98% kött och 0 gram kolhydrater ;-)

Nej, nu måste jag verkligen sova! Imorgon jobbar jag kl 06.00-16.30, så väckarklockan ringer om cirka sex timmar... Godnatt!

Inga kommentarer: