fredag 28 juni 2013

Thai-mat

Det blev thaimat nu ikväll, inklusive lite ris, och det var jättegott; jag beställde 3 små rätter samt extra jordnötssås ;-)
Men vilka stora portioner man får - jag lämnade mer än hälften...
Efter maten så blev det några chokladtäckta nötter till efterrätt ;-)

Och en TRÅKIG nyhet - min älskade farmor fick åka ambulans in till sjukhuset idag :-(
Hon har ett värkande bensår som vägrar att läka samt att hon blir så dålig i magen av antibiotikan som hon måste äta p g a såret att hon inte får behålla någon mat! Så nu ligger hon inne på MAVA med dropp, och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon piggnar till snart!
Jag bodde ju hos farmor och farfar en period när jag var liten och hon har alltid stått mig väldigt nära...
Usch, jag orkar inte med mer sjukdom och elände nu :-(

Inga kommentarer: