onsdag 1 augusti 2018

Fy faan, vad jag är bra!!!

Ha ha, hur var det nu med Jantelagen? Skit i den, säger jag....

2017-09-22 tog jag beslutet då jag låg inne med Noel på barnavdelningen på SkaS Skövde då han hade brutit benet två dagar tidigare. Jag kände mig så tjock och deprimerad, och ville verkligen börja leva mer hälsosamt och gå ner i vikt. Jag vägde in mig på 76,7 kg (!) och skrev in mig på Viktväktarna samma dag... 

Jag har bantat till och från i hela mitt liv, men den här gången kändes det annorlunda och jag bestämde mig tidigt för att inte gå i samma fällor som jag gjort tusen gånger tidigare. Min största lärdom är nog att inte försöka tvinga i mig saker som jag inte gillar bara för att det är "nyttigt" - tidigare började jag varje ny dietperiod med att köpa hem typ minikeso, 10 %-ig ost, grovt osötat bröd, kvarg m m och jag får kväljningar av att bara tänka på det! Efter typ en vecka var jag så jävla less att jag tryckte i mig tekakor med gräddost liksom... En annan grej jag gjorde var att hoppa över lunchen så att jag kunde äta godis/chips på kvällarna...

Jag har fortfarande svackor då jag skiter i allt och går all in på lösgodis och utemat, men jag låter dem bara vara i max några dagar och sen går jag tillbaka till rutinerna igen. Det är så skönt att ha hittat ett sätt som funkar! Viktväktarna och gymmet är en perfekt kombo ;-)

I dag väger jag 61,5 kg och är normalviktig enligt BMI - vilken seger!!! Dock har jag en hel del kvar att gå ner, så 60 kg blir nästa mål och sen får det nog bli ytterligare 5-7 kg...

Inga kommentarer: