måndag 6 augusti 2018

Filmkväll


Tanken var att Noel skulle sova över hos kusinen, så jag och Alva planerade in en filmkväll och åkte till Ica Kvantum och köpte läsk (light) och vindruvor. När jag åkte för att lämna tandborsten och iPaden hade han dock ångrat sig, så det slutade med att jag fick med mig både han och kusinen hem istället...

Men det hindrade ju inte mig och Alva från att ha vår filmkväll - vi har sett Tårtgeneralen. Kan ju inte säga att det var den bästa filmen jag har sett, men inte den sämsta heller... Den får 2/5 i betyg.
Tyckte att den var ganska dyster och tragisk faktiskt! Men bra skådespelare och ett bra budskap ;-)

Nu är det snart dags att sova och det ska bli såååå skönt - har inte sovit ordentligt på tre nätter... Natten mellan tors-fre var första natten på vandrarhemmet och då hade vi ställt ihop två 90-sängar och jag "sov" i mitten i skarven. Plus att det var typ 100 grader varmt i rummet eftersom vi sov med stängt fönster.

Natten mellan fre-lör var det ju Kungshamns sommarkalas fram till kl 01 på natten och eftersom vi bodde i centrum och var tvungna att ha sovrumsfönstret öppet för att inte kvävas till döds kändes det ungefär som att banden som uppträdde stod inne i vårt rum och spelade... Och när sista bandet äntligen hade gått av scenen började ju folk ragla hemåt och levde rövare utanför oss - jag tror att jag somnade strax efter kl 02 (!) Och vaknade tre timmar senare av världens migränanfall... Fick kravla mig upp och ta två Treo och lyckades somna om och få sova i ungefär två timmar då barnen i rummet bredvid oss tyckte att det var dags att gå upp!

I går natt trodde jag verkligen att jag skulle få sova som en gudinna i min egen säng, men då vaknade Noel vid 01-tiden och hade sån träningsvärk i benen efter allt hoppande från hopptornet i Lysekil att han grät! Fick gå upp och ge honom Alvedon, och efter det ville han ligga i min säng... Hyfsat varmt och trångt...

Håll tummarna för att jag får sova i natt och att ungarna inte vaknar FÖR tidigt i morgon ;-)

Inga kommentarer: