måndag 13 augusti 2018

Sista semesterveckan

Nu är vi inne på sista semesterveckan för i år - med facit i hand hade det räckt alldeles utmärkt med tre veckor! Jag längtar tillbaka till jobbet och framför allt rutiner, och båda barnen ser fram emot att få börja skolan och träffa alla kompisar igen...

Den här sista veckan känns mer som en "slå-ihjäl-tiden-vecka", så det bästa är väl att försöka hitta på nåt att göra varje dag för att få tiden att gå. Tro mig - det har varit en fantastisk sommar och jag och barnen har haft det riktigt bra tillsammans och upplevt många roliga saker, men det är inte bara en dans på rosor att vara ensamstående mamma och försöka sysselsätta två rastlösa barn som dels helst inte gör saker tillsammans och dels inte gillar att göra samma saker...

I dag har vi i alla fall varit på Billingebadet och sedan åkte vi in till stan så att Noel kunde köpa pegs till sin kickbike. Och om en stund kommer M hit och käkar middag med oss ;-)

I morgon ska det regna, så då tänkte jag att vi skulle passa på att rensa bland barnens kläder och se vad som behöver inhandlas inför höstterminen. Och på eftermiddagen drar Noels fotbollsträning igång.

På fredag tänkte jag ta med barnen till Äventyrsbadet här i stan.

På söndag är Noel bjuden på ett trippel-kalas mellan kl 12-14 (tre killar i klassen fyller år och har slagit ihop sina kalas), och utöver det kommer dagen att ägnas åt matlåde-maraton inför jobbveckan och att packa ihop barnens saker inför kommande pappa-vecka.

På onsdag eller torsdag funderar jag på att ta med mig barnen och åka till Ullared! Är egentligen lite sugen på att åka till Skara Sommarland också, men vi får se om vi pressar in det i schemat eller sparar det till nästa år...

Inga kommentarer: