tisdag 31 juli 2018

Filmkväll = Baby-bossen

Jag har fått möjlighet att testa SF Anytime genom Smartson, och i kväll testade vi tjänsten för första gången. Jag har fått tre värdekoder att utnyttja, och första filmen vi laddade ner blev alltså Baby-bossen.

Vad gäller tjänsten så är det ju väldigt smidigt att kunna se en film genom Chromecast direkt i teven! Det var faktiskt väldigt lätt också, så till och med jag klarade av det ;-)
Man går in på www.sfanytime.com och skapar ett konto, och sedan väljer man en film som man vill se. Efter det laddar man ner appen och startar filmen därifrån...

Jag kan tycka att utbudet av filmer var lite skralt, men tjänsten som sådan är bra och det är inte svårt att få igång den (vilket verkligen uppskattas av mig som är totalt ointresserad av avancerad teknik). Lite bökigt också att man både måste gå in och göra vissa moment på hemsidan och vissa moment i appen, men överlag en bra tjänst som kan rekommenderas om man är lite filmsugen en kväll!
Ps: en positiv grej är att man kan se filmen man hyrt valfritt antal gånger under 48 timmar!

Inga kommentarer: