onsdag 25 juli 2018

Minihamburgare


Köpte så himla söta minihamburgare med tillhörande bröd (sliders) häromdagen, och nu i kväll har vi ätit dem till middag/kvällsmat.

Min aptit är fortfarande helt obefintlig och det här är första lagade målet mat (om man nu kan kalla en hamburgare det) sedan i lördags... Men i dag kände jag faktiskt av närings-/energibristen för första gången under dessa dagar; hela marken gungade till när jag skulle resa mig från solstolen förut och jag var tvungen att ta tag i Alva för att inte ramla omkull...

Nåja, den här lilla måltiden gick i alla fall på 11 SP, och var helt lagom storleksmässigt just i dag = bröd 3 SP, två minihamburgare 5 SP, 1 tsk Milda culinesse 1 SP, en skiva cheddarost 1 SP, sallad och tomat 0 SP, 5 g Felix ketchup stevia 0 SP samt 7 g hamburgerdressing 1 SP ;-)

Inga kommentarer: