tisdag 10 juli 2018

Mörbultad


Jag visste ju att det skulle göra ont och jag bad inte tjejen som masserade mig att ta det lite försiktigare, men jäklar vilken "träningsvärk" jag har i rygg, axlar och skulderblad just nu - jag kan inte ens luta mig bakåt i soffan... Frågan är om jag kommer att kunna sova något i natt över huvud taget!?!

Samtidigt är det precis så jag vill att massage ska vara - det ska knådas och tryckas rejält, och man ska känna att knutorna får ge med sig en efter en...

Jag var ju som sagt på massage i dag på Massage- och muskelbehandling inne i stan. Hon som masserade mig hette Anniina och var superbra! Jag bestämde mig faktiskt där och då för att börja unna mig 1 massage/månad med start efter semestern, speciellt nu när man har det jobbet som jag har med mycket stillasittande och vanligt förekommande arbetsskador i rygg, nacke och axlar.

Nu är klockan snart ett på natten och jag ska försöka att sova. Mindre skönt att tänka på att väckarklockan ringer om bara fem timmar :-(

Inga kommentarer: