onsdag 6 juni 2018

Såååå irriterande....


Jag älskar mina Molly-jeans från GinaTricot och har använt stl L fram tills för ett tag sedan då jag tänkte att jag kunde gå ner till stl M eftersom de andra började kännas stora och säckiga. Köpte ett par ljusblå jeans (de på bilden), men när jag provade dem hemma var de så himla små och trånga att jag knappt kunde andas... Tänkte att jag nog var lite för ivrig och hade överskattat min viktminskning lite väl mycket, så när det var dags att köpa jeans igen (vita den här gången) så köpte jag stl L igen. Har använt dem två gånger och de är alldeles för stora!!!

I dag sprang jag in på Gina Tricot och köpte ytterligare ett par vita jeans (den här gången i stl M) och tänkte att jag ju kan växa i dem eftersom de vita i stl L ändå är alldeles för stora och att jag inte kan använda dem... Testade de nya direkt när jag kom hem och de satt perfekt!!!

Jämförde båda jeansen i stl M och kolla skillnaden - de ljusblå måste ju vara felmärkta och vara stl S?

Det här har faktiskt hänt mig en gång tidigare i samma affär, och då gick jag tillbaka och fick byta storlek. Men jag orkar inte hålla på och krångla den här gången - de blåa jeansen får bli mina måljeans istället ;-)

Inga kommentarer: