tisdag 19 juni 2018

Allt eller inget


För mig är det allt eller inget som gäller!

Jag visste redan i torsdags morse efter min vägning att den kommande veckan skulle gå åt hel......e på grund av skolavslutning, kalas x 2 och restaurangbesök, och istället för att äta eftertänksamt mellan alla festtillfällen som har dykt upp har jag gått all in i sex dagar nu...

Magen står åt alla håll och kanter, det känns som att jag har gått upp typ 5 kg, jag har lagt mig med hjärtklappning varje kväll och vaknat med huvudvärk varje morgon - hur normalt är det?

Och det är ju inte så att jag nöjer mig med att äta typ en extra macka till frukost eller ta nåt extra mellanmål på eftermiddagarna, utan jag äter typ allt jag får syn på och tänker att jag ska "passa på" nu när veckan ändå är förstörd...

Men å andra sidan vet jag ju att det är så här jag är, så det kommer inte som någon överraskning direkt! Jag måste ha stenkoll på vad jag stoppar i mig så att jag inte trillar dit igen...

Nu är jag så jäkla less på den där vidriga känslan av att känna mig uppstoppad som en korv eller nåt,  så jag var inne på VV:s hemsida och ändrade vägdag till onsdag den här veckan bara för att bryta trenden och "få" börja äta nyttigt igen i morgon och känna den där goa känslan av att byxorna sitter löst i midjan...

Har förberett en omelett till lunch och kokat ägg till frukost ;-)

Inga kommentarer: